Bestillingsvilkår

Salgsbetingelser Målselv Fjellandsby

Gjelder heiskort, overnatting, konferanse og alle øvrige aktiviteter.

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Disse bestemmelsene gjelder som bindende kontrakt for varer/tjenester kjøpt via malselvfjellandsby.no, vårt callcenter, direkte fra agent, etc., og for opphold på våre utleieenheter. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Ønsker du mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp, kan disse lovene søkes opp på lovdata.no.

Betingelsene gjelder for produkter kjøpt fra Målselv Fjellandsby AS, heretter kalt "Selger".

Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, SMS, brev, eller lignende.

1. Generell informasjon

1.1. Den som bestiller på www.malselvfjellandsby.no må være fylt 18 år. Dette gjelder for alle varer og/eller tjenester som kan bestilles på gjeldende nettside, unntatt overnatting (j,f § 1.2).

1.2. Ved bestilling av overnatting må den som bestiller være minst 23 år. Leietaker/bestiller må være 23 år eller eldre, dette gjelder også for ansvarlig på hytte/leilighet under hele oppholdet. Legitimasjon må fremvises ved innsjekk. Skulle det vise seg at leietager ikke er 23 år eller eldre vil ikke nøkkel bli levert ut og leiebeløpet vil ikke bli refundert.

1.3. Kontroller bekreftelsen du mottar, slik at denne er i henhold til bestillingen. Leietaker er selv ansvarlig for at kontrakten er i henhold til bestillingen.

1.4. Selger fraskriver seg ansvaret for feil som gjester gjør hvis de ikke har fulgt våre vilkår. Vilkårene beskytter deg som gjest, overnattingsstedet og selger som distributører.

2. Bestilling

2.1. Du vil motta en e­-post når du har gjennomført bestillingen, forutsatt at du har benyttet en korrekt og gyldig e-post adresse.

2.2. Selger og våre samarbeidspartnere er ansvarlige for at din innloggingsinformasjon ikke blir misbrukt, videresolgt til tredjepart eller på andre måter distribuert uten ditt samtykke.

2.3. I forbindelse med din bestilling samtykker du til at vi kan sende relevant informasjon til din e-­postadresse.

3. Priser

3.1. De avtalte prisene er bindende for alle parter. Selger tar forbehold om evt. skrivefeil.

3.2. Overnattingsstedet/aktivitetsleverandøren forbeholder seg retten til å foreta endringer i prisen som følge av økte kostnader ved innkjøp av varer og tjenester, økt skatter eller andre omstendigheter utenfor overnattingsstedet sin kontroll.

3.3. Selger tar forbehold om trykkfeil i priser.

4. Betaling

4.1. Ved bestilling betales beløpet i sin helhet

4.2. Ved betaling med faktura kommer det et fakturagebyr på NOK 80,-.

4.3. Ved bekreftet opphold aksepterer leietakeren nedenfor nevnte leievilkår.  

Med mindre det er avtalt kreditt skal hele totalbeløpet betales når bestillingen finner sted. Kontroller bekreftelsen du mottar, slik at denne er i henhold til bestillingen. Du er selv ansvarlig for at kontrakten er i henhold til bestillingen.

Bestillinger som ikke er fullt betalt kan kanselleres ved forfallsdato, og det er vanlige avbestillingsvilkår som gjelder.

5. Avbestilling og endring

5.1. Individuelt reisende, aktiviteter, konferanse og overnatting – egne produkter:

  • Avbestilling mer enn 7 dager før ankomst: 100% av totalbeløpet refunderes, med fradrag av kr. 300,- i avbestillingsgebyr.
  • Avbestilling mindre enn 7 dager før ankomst: Ingen refusjon.

5.2 Gruppebestillinger (mer enn 15 personer) og aktiviteter fra tredjeparts leverandører:

  • Avbestilling mer enn 14 dager før ankomst: 100% av totalbeløpet refunderes, med fradrag av kr. 300,- i avbestillingsgebyr.
  • Avbestilling mindre enn 14 dager før ankomst: Ingen refusjon.

Ovenstående regler gjelder hvor det ikke er spesifikt opplyst om spesielle avbestillingsvilkår ved kjøp av produktet, f.eks. ved booking av overnatting med valg av «Ingen refusjon».

5.3. Det gis ingen refusjon på kansellering av eller endring på heiskort.

5.4. Alle avbestillinger og eventuelle endringer må skje skriftlig til booking@malselvfjellandsby.no

5.5. Bestiller er selv ansvarlig for egne, relevante forsikringspremier som gjelder reise og bestiller­/leieforhold. For eksempel reise­ og fritidsforsikring samt reise og ansvarsforsikring.

7. Force majeure og utilfredsstillende værforhold

7.1. Selger og våre underleverandører (inkludert overnattingsteder) står ikke til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor anleggets kontroll. Vi tar forbehold om feilprising, beskrivelser av tjenester og tekniske problemer som kan oppstå. Partene kan tre ut av avtalen dersom boenheten ikke kan benyttes på grunn av krigshandlinger, naturkatastrofer, lengre avbrudd av vann­ eller el-­tilførsler, og lignende hendelser som verken utleier eller leietaker kunne forutse eller påvirke.

7.2. På bakgrunn av hendelser som ligger utenfor overnattingstedets kontroll, har overnattingsstedet rett til å flytte leietaker til et likeverdig, eller bedre, bosted. Der det er mulig, skal leietaker informeres på forhånd om slike endringer. Slike endringer gir ikke leietaker rett til å unnlate å betale for oppholdet.

8. Innsjekk/utsjekk

8.1. Nøkkelutlevering og -tilbakelevering til våre enheter i skjer i velkomstsenteret hos Målselv Fjellandsby, eller ved tildeling av kode til lås eller nøkkelboks. Utlevering av nøkler skjer i perioden 16:00 – 23:00.

8.2. Innsjekk tidligst kl. 16:00 ankomstdag

8.3. Utsjekk senest kl. 11:00 avreisedag

9. Leietagers ansvar ved overnatting og andre vilkår

9.1. Leietaker plikter å behandle utleieenheten, inventar og utstyr i tilknytning til enheten på en slik måte at ingen skade og unødvendig slitasje oppstår.

9.2. Støy og bråk i utleieenheten som er til sjenanse for våre øvrige gjester vil bli påtalt. Tas påtalen ikke til følge, vil umiddelbar utkastelse kunne bli foretatt. Ved en slik situasjon refunderes ikke leiebeløpet. Det skal være stille senest kl. 23.00. Ved ødelagt inventar eller utstyr, hærverk/skade eller selvforskyldt utløsning av brannalarm som fører til utrykning vil erstatning bli avkrevd før avreise, eventuelt etterfakturert. Utleieenheten må kun bebos av det kontraktfestede antall personer.

9.3. Husdyr kan kun medbringes på de enheter hvor dette er tillatt, og betaling for dette er avtalt.

9.4. Rengjøring: Ved avreise skal gjesten rydde etter seg. Dette innebærer at gjesten vasker av søl på benker, tar oppvask og fjerner søppel og tomgods fra boenheten. Eventuelt leid sengetøy skal tas av og legges ved siden av sengen ved avreise. Skulle vårt ettersynspersonell ikke godkjenne ryddingen, på kommer et ekstra gebyr. Husk å lukke alle dører og vinduer.

9.5. Sengetøy og håndklær: Dyner, puter og håndklær finnes i utleieenhetene, og sengene er ferdig oppredd i henhold til antall personer i bestillingen.  

9.6. Skader som leietaker påfører enheten, skal erstattes av leietaker.

9.7. Det er røykeforbud på alle våre hytter og leiligheter. Vi ber alle våre gjester om å respektere dette. Blir ikke dette overholdt vil man bli etter fakturert for kostnadene dette medfører, minimum NOK 1300,-.

9.8. Leietaker plikter å følge bestemmelser angående husdyrhold, røyking og bruk av åpen ild. Ved overtredelser vil det bli fakturert et minimumsgebyr på NOK 1300,-­.

Se for øvrig andre gjeldene regler for hvert enkelt overnattingssted.

9.9. Strøm er inkludert i prisen. Ved er ikke inkludert og må bestilles separat.

9.10. Heiskort som selges sammen i en pakke med overnattingen hentes ut sammen med nøkkelutleveringen (se pkt. 10).

10. Reklamasjoner

10.1. Eventuelle reklamasjoner under oppholdet skal fremsettes overfor utleier på stedet. Ta umiddelbart kontakt, eller senest kl. 10:00 dagen etter ankomst, slik at mangelen/feilen kan rettes med det samme og med minst mulig ulempe for gjesten. Feil som først blir innberettet ved avreise eller senere, vil ikke bli kompensert økonomisk.

11. Vilkår for heiskort

11.1. Sesongkortet er personlig og må ikke overdras.

11.2. Nytt sesongkort kan kjøpes mot et gebyr på NOK 300,-, pluss key-card til gjeldende pris ihht. prisliste.

11.3. Det er ingen returrett på heiskort.

11.4. Ved misbruk eller brudd på de alpine løyperegler kan heiskortet makuleres uten erstatning.

11.5. Det gis ingen erstatning ved uforutsett driftsstopp, f.eks. ved dårlig vær, strømbrudd, maskinfeil e.l.

12. Vilkår for skiutleie

12.1. Gyldig legitimasjon er obligatorisk når du skal leie utstyr. Dette gjelder også forhåndsbooket og betalt utstyr.

12.2. All betaling skjer på forskudd. Tilbakebetaling av leiebeløpet gjøres kun ved sykdom mot legeerklæring.

12.3. Alpinski kan lett forveksles. Husk hvordan skiene ser ut og hvor du plasserer skiene! Det er ikke tillatt å overlate, leie ut eller selge leid utstyr.

12.4. Utstyr skal kun benyttes i merkede og preparerte løyper. Skade på utstyret ved annen bruk må erstattes.

12.5. Utleier har ikke ansvar for tyveri av utstyret. I leieperioden har leietaker selv ansvaret for utstyret.

12.6. Utleier har ikke ansvar for personskader som påføres leietaker, gods eller tredjeperson i leieperioden.

12.7. Det refunderes ikke penger for avbrutt leie med mindre det foreligger skriftlig legeerklæring.

12.8. Utstyret skal returneres til utleier når leieperioden er slutt.

12.9. Det er leietagers ansvar å godkjenne utstyret før bruk.

12.10. Leietager er kjent med at bindingen på alpinski er av utløsningstypen. Dette minsker risikoen for skade, men er ingen garanti for sikkerheten. På snowboard er det ikke utløsbare bindinger.

13. Vilkår for skiskole

13.1. All betaling betales innen start, online eller over disk.

13.2. Ved avbestilling frem til dagen før leksjonens start tilbakebetales hele beløpet minus et gebyr på NOK 195,-.

13.3. Ved avbestilling samme dag krever legeerklæring for refusjon, minus et gebyr på NOK 195,-.

13.4 Oppmøte er i Velkomstsenteret.

13.5. Til deg som voksen: For oss som jobber i skiskolen er det veldig bra om vi før timen begynner får beskjed om barnet har noen spesielle behov. Det gjør det enklere for oss å gi barna den beste opplevelsen. Foreldrene bør også tenke på at barna kommer med energi og med mat i magen. Da får de mest mulig ut av skiskolen. Etter den første dagen ser vi over gruppene slik at alle barna er i riktig gruppe for dem.

14. Skisikkerhet

(i samarbeid med Norske Alpinanlegg og Fjelldestinasjoner)

14.1. Det er viktig at du bruker hjelm, viser hensyn til andre ski- og brettkjørere og følger skivettreglene. Det skal være trygt å stå på ski hos oss, og da har vi alle et ansvar for egen kjøring.

14.2. Ansvar for å unngå skade: Du må forholde deg slik at du ikke skader deg seg selv eller andre.

14.3. Avpass farten etter forholdene: Du må kjøre kontrollert, avpasse fart og kjøremåte etter ferdighet, terreng, føreforhold og trafikk.

14.4. Vikeplikt: Kommer du bakfra (ovenfra), har du ansvaret for å unngå kollisjon.

14.5. Forbikjøring/utforkjøring: Det er forbudt å kjøre rett utfor unntatt under organisert trening. Kjører du forbi en annen skiløper/snowboarder, må du gi vedkommende tilstrekkelig plass for både kontrollerte og ukontrollerte bevegelser.

14.6. Starte, kjøre inn i eller svinge oppover i nedfarten: Kjører du inn i eller svinger du oppover i en nedfart, må du påse at dette skjer uten fare for deg selv eller andre. Det samme gjelder for kjøring etter stans.

14.7. Stopp ikke opp/sitt ikke på trange eller uoversiktlige steder.

14.8. Til fots i nedfarten: Er du til fots, må du kun benytte ytterkantene av bakken.

14.9. Skistoppere/fangremmer: Skistoppere/fangremmer er påbudt. Kontroller at bindingene er riktig innstilt.

14.10. Respekter skilt: Følg skilting, merking og anvisninger.

14.11. Hjelp til ved ulykker: Ved skader har enhver plikt til å hjelpe. Vitner og medvirkende plikter å oppgi personalia. Alpin skikjøring er forbundet med en viss fare, vis derfor aktsomhet. Rusmidler og skikjøring passer ikke sammen. Overtredelse av skivettreglene kan medføre bortvisning fra anlegget.

15. Driftsavbrudd

15.1 Ved driftsavbrudd – det vil si ved heisstans og/eller når mer enn 50% av det totale løypetilbudet på kjøpstidspunktet, eller til enhver tid potensielle løypetilbudet, ikke kan benyttes – er kortinnehaveren berettiget til en forholdsmessig refusjon for den tid heiskortet ikke kan benyttes. Driftsavbruddet må være av minst 30 minutters varighet og summen av driftsavbruddene må utgjøre mer enn 1/3 av heiskortets gyldighetstid/sesong.

Det er med andre ord for stengte dager utover 1/3 av sesongens totale antall skidager som kortholder kan kreve refusjon.

Det gis ikke refusjon ved kjøp av dagskort, halvdagskort eller timekort.

Evt. krav om refusjon rettes skriftlig til booking@malselvfjellandsby.no etter sesongavslutning.

15.2 Driftsavbrudd som ligger utenfor driftsledelsens kontroll (force majeure).

Ved driftsavbrudd som ligger utenfor skianleggets kontroll gis det ikke Dette gjelder ved driftsavbrudd som følge av eksempelvis vær- og vindforhold, skred, lynnedslag, oversvømmelse, brann, strømstans, streik m.v. og som utgjør forhold som anlegget ikke med rimelighet kunne forvente å ta i betraktning på kjøpstidspunktet. Det er opp til anlegget å dokumentere at driftsavbruddet skyldes slike forhold og at anlegget ikke har hatt mulighet til å unngå eller overvinne følgene av disse.